Ανδρική υπογονιμότητα

ΟΛΙΓΟΑΣΘΕΝΟΤΕΡΑΤΟΣΠΕΡΜΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΟΣΠΕΡΜΙΑ

Δηλαδή χαμηλός αριθμός σπερματοζωαρίων τα οποία έχουν μειωμένη κινητικότητα και ανώμαλη μορφολογία.

ΑΙΤΙΑ

H πραγματική αιτιολογία είναι άγνωστη, θεωρείται ότι βασικό ρόλο παίζει το οξειδωτικό στρες στους όρχεις το οποίο μπορεί να προέρχεται από χρόνια φλεγμονή στους όρχεις είτε από μια κιρσοκήλη.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ

• Αποφυγή καπνίσματος, αλκοόλ, ναρκωτικών ουσιών.
  • Απώλεια βάρους (σε παχύσαρκα άτομα)
  • Επιδίωξη συχνής εκσπερμάτωσης (2-3 φορές εβδομαδιαία)
  • Αποφυγή ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας κυρίως από κινητά που βρίσκονται στην περιοχή των γεννητικών οργάνων.
  • Χορήγηση αντιοξειδωτικών παραγόντων (L- καρνιτίνη, ψευδάργυρος και βιταμίνη Ε)

Η εφαρμογή τον ποιο πάνω δεν δίνει άμεσα αποτελέσματα αλλά μετά από χρονικό διάστημα περίπου 3 μηνών, όσο δηλαδή διαρκεί ένας κύκλος σπερματογένεσης.

Κιρσοκήλη

Κιρσοκήλη είναι η διάταση των φλεβών του σπερματικού τόνου. Είναι μια πάθηση ιδιαίτερα συχνή και παρουσιάζεται σε συχνότητα περίπου 17% στον γενικό πληθυσμό. Συνήθως είναι ασυμπτωματική, ενώ αν δώσει συμπτώματα αυτά εκδηλώνονται με ήπιο βάρος και δυσφορία στο όσχεο. Η διάγνωση της είναι κλινική και επιβεβαιώνεται με triplex όσχεου. Η θεραπεία της κιρσοκήλης είναι κυρίως χειρουργική κατά την οποία γίνεται απολίνωση σπερματικών φλεβών ή εμβολισμός σπερματικών φλεβών κάτω από ακτινοσκοπικό έλεγχο.

Άνδρες που μπορεί να ευεργετηθούν μετά από μια εγχείρηση κιρσοκήλης είναι:

• όσοι δεν εμφανίζουν λοιπούς παράγοντες υπογονιμότητας
  •  όσοι είναι ηλικίας κάτω από 35 ετών
  • όσοι δεν έχουν ιστορικό κρυψορχίας ή αδυναμίας καθόδου των όρχεων στο όσχεο
  • όσοι παρουσιάζουν σπερμοδιάγραμμα με αριθμό σπερματοζωαρίων > 10 X 10 000 000 /ml και μέτρια - καλή κινητικότητα

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η με την κατάλληλη παρέμβαση επιτυγχάνεται αυτόματη σύλληψης έως 60% μετά από τα 2 χρόνια θεραπείας της κιρσοκήλης.

ΗΠΙΑ ΟΛΙΓΟΑΣΘΕΝΟΤΕΡΑΤΟΣΠΕΡΜΙΑ

Εδώ βοηθάει η σπερματέγχυση μετά από ειδική επεξεργασία του σπέρματος.

Η τεχνική αυτή έχει νόημα όταν οι σάλπιγγες είναι διαβατές και όταν η γυναίκα είναι μικρότερη από 40 ετών.

ΣΟΒΑΡΗ ΟΛΙΓΟΑΣΘΕΝΟΣΠΕΡΜΙΑ

Θεραπεία μικρογονιμοποίησης - ICSI